tisdag 7 juni 2011

E3 - Ubisoft.

Bland Far Cry 3, Ghost Recon: Future Soldier och en hel massa andra stora titlar var allt jag såg under Ubisofts konferens det sockersött näpna Rayman Origins. 

Kravlös underhållning och fluffigt plattformshoppande med co-op i samma anda som Super Mario Bros Wii  kan inte ses som något annat än en fullträff, rent av så till den grad att jag nästan fullständigt återhämtar mig från de mentala skador de Peter Pan-spelande barnen orsakade mig tidigare ikväll under Microsofts presskonferens.

En stark inledningen på en i övrigt lite haltande konferens. Det rullar vidare med Driver och Brothers In Arms: Furious 4 som ser ut som Inglorious Basterds. 

Steven Spielberg dök också upp och pratade om Tintin: The Secret of The Unicorn som är tänkt att ha premiär senare i år. Självklart följer ett spel som ser både plastigt, billigt och själlöst ut. Har man ett stort namn som Tintin antar jag att den kommersiella framgången är ett faktum, oavsett hur intetsägande produkten egentligen är. 

Med alla de kommunikationsmedel som existerar idag kan man tycka att det borde vara svårare än någonsin att sälja skräp, men så verkar inte vara fallet - Ubisoft försöker inte ens. Kanske visar det sig att jag har helt fel om Tintin, men antagligen håller de trender som omger licensspel i sig.

I slutändan klarar sig Ubisoft betydligt bättre än Microsoft.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar